Πέμπτη 14 Μαΐου 2020

4)Συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης

 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:
Ο/Η εκπαιδευτικός απευθύνεται στους μαθητές με ερωτήσεις σχετικά με τα σήματα του Κ.Ο.Κ.. Ποια σήματα γνωρίζετε; Από ποια σχήματα αποτελούνται; Τι δηλώνουν; Τι είναι ο Κ.Ο.Κ.; Σε αυτό το σημείο οι απαντήσεις τους είναι πολύ «φτωχές» και ελλιπείς και τους παροτρύνει να αναζητήσουν πληροφορίες για να μάθουν περισσότερα ώστε να μπορούν να κυκλοφορούν με ασφάλεια. Αποφασίζουν να χρησιμοποιήσουν και πάλι το διαδίκτυο και να πάρουν τις πληροφορίες που θέλουν μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο χρησιμοποιώντας το Google Chrome και το YouTube. Αφού παρακολουθήσουν το βίντεο και πάρουν τις πληροφορίες που θέλουν  θα χρησιμοποιήσουν το λογισμικό kidspiration 3 για να ταξινομήσουν σχήματα με βάση το χρώμα, το σχήμα και την κατηγορία στην οποία ανήκουν (κίνδυνος, υποχρέωση, απαγόρευση). Στη συνέχεια με τη βοήθεια του λογισμικού Tux Paint θα σχεδιάσουν τρία δικά τους σήματα οδικής ασφάλειας (ένα από κάθε κατηγορία) και το σήμα ακινητοποίησης STOP όπως τα θυμούνται από το βίντεο που παρακολούθησαν και με όποιο τρόπο μπορούν εκφράζοντας τη δημιουργικότητα τους. Για μια πιο ολοκληρωμένη εμπέδωση και υιοθέτηση του Κ.Ο.Κ. τα παιδιά θα ανοίξουν το λογισμικό Revelation Natural Art και θα σχεδιάσουν ένα φωτεινό σηματοδότη καθώς και τον σηματοδότη του Σταμάτη και του Γρηγόρη που αφορά τους πεζούς. Αναλυτικότερα στόχοι  της συγκεκριμένης δραστηριότητας είναι οι μαθητές να προβληματιστούν για τους λόγους που υπάρχουν κανόνες και νόμοι οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας και να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες της κυκλοφοριακής αγωγής, να αναγνωρίζουν σύμβολα σε σήματα και πινακίδες και να αντιληφθούν τη σημασία των διαφορετικών χρωμάτων και σχημάτων στα σήματα της τροχαίας. 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2:
Με το λογισμικό Kidspiration 3 στο οποίο έχετε δημιουργήσει ένα περιβάλλον δράσης όπου υπάρχουν ανακατεμένες εικόνες με τα σήματα της τροχαίας και των τριών ομάδων (κινδύνου, απαγόρευσης και υποχρέωσης). Ταξινομήστε τις εικόνες των πινακίδων τοποθετώντας τα  τρίγωνα σήματα κινδύνου μέσα στο μεγάλο κόκκινο τρίγωνο, τα κυκλικά μπλε σήματα υποχρέωσης μέσα στο μεγάλο μπλε κύκλο και τα κυκλικά κόκκινα σήματα απαγόρευσης μέσα στο μεγάλο κόκκινο κύκλο.


ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ: Οι μαθητές προβληματίστηκαν  για τη χρήση των μεταφορικών μέσων από τα παλιά χρόνια έως και σήμερα, αναγνώρισαν την αναγκαιότητα τους στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων και αντιλήφθηκαν ότι για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια πρέπει να υπακούμε στους κανόνες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) είτε ως οδηγοί είτε ως πεζοί για την εξασφάλιση της ασφάλειάς μας. Μέσα από ένα πλούσιο εποπτικό  υλικό  που τους παρουσίασε ο/η εκπαιδευτικός  και από τα στοιχεία που συνέλεξαν χρησιμοποιώντας το διαδίκτυο απέκτησαν ένα πλούσιο γνωστικό υπόβαθρο το οποίο θα μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν πρακτικά στην καθημερινή τους ζωή. Τέλος  ο Η/Υ και τα εκπαιδευτικά λογισμικά οδήγησαν στην εξοικείωση των παιδιών με ένα πιο ενεργητικό και διερευνητικό μοντέλο μάθησης ξεφεύγοντας έτσι από τον παραδοσιακό, συμβατικό και δασκαλοκεντρικό τρόπο διδασκαλίας που σίγουρα έχει πολλά να προσφέρει αλλά περιορίζει σε κάποιο βαθμό την αυτενέργεια των μαθητών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Aνακοίνωση

 Σας ενημερώνουμε ότι ο αγιασμός του σχολείου μας ,για την έναρξη του σχολικού έτους 2023-24 , θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου...