ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟ (υπ.αποφ.108906/ΓΔ4/2021 ).
Στο πλαίσιο του Συλλογικού Προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας ο Σύλλογος Διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Αθηνών, αποφάσισε να ασχοληθεί με τον άξονα: Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριών και να υλοποιήσει το σχέδιο δράσης με τίτλο:
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΠΟΥ ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΤΗΝ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ.
Οι λόγοι που μας οδήγησαν σε αυτή την επιλογή, ήταν η διαπίστωση ότι λόγω της πανδημίας η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών περιορίστηκε σημαντικά. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία ήταν βέβαια αναπόφευκτη και σε ένα βαθμό κατάφερε να συντηρήσει το κίνητρο των νηπίων για μάθηση και επικοινωνία, ουδόλως όμως μπορεί να συγκριθεί με το δημιουργικό και «συγκινησιακό» κλίμα της «ζωντανής» τάξης που προσφέρει αλλεπάλληλες ευκαιρίες είτε μέσω του παιχνιδιού είτε μέσω στοχευμένων εκπαιδευτικών δράσεων για αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών, βασική συνθήκη της συγκεκριμένης αναπτυξιακής φάσης. Επιπλέον εκπαιδευτικά προγράμματα όπως η δημιουργία δανειστικής βιβλιοθήκης δεν μπόρεσαν να υλοποιηθούν με αποτέλεσμα τα παιδιά να στερηθούν τη χαρά της επαφής με τα βιβλία και της ανταλλαγής απόψεων από την εμπειρία της ανάγνωσης.
Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω αλλά και τα αποτελέσματα σημαντικών έρευνών που διαπίστωσαν πως οι περισσότεροι μαθητές ξεκινώντας το σχολείο, δείχνουν ενθουσιασμένοι με τα βιβλία, στην πορεία όμως και κυρίως κατά τη διάρκεια της μέσης εκπαίδευσης, αναπτύσσουν απάθεια και αποστροφή για το διάβασμα, θεωρήσαμε αναγκαίο να υλοποιήσουμε ένα σχέδιο δράσης που θα προωθεί την φιλαναγνωσία και θα περιέχει δραστηριότητες που χαροποιούν τα παιδιά και τα ενθαρρύνουν να προσεγγίσουν δημιουργικά το βιβλίο, καλλιεργώντας παράλληλα δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας.
Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ των μαθητών, η ενίσχυση της επικοινωνίας, της συνεργασίας, της συντροφικότητας και της εμπιστοσύνης μέσα από την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δράσεων που προωθούν την φιλαναγνωσία και ενδυναμώνουν το κίνητρο για μάθηση και δημιουργία.
Ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης είναι:
· Να βελτιώσει τις γλωσσικές δεξιότητες των μαθητών και να ενθαρρύνει την αυθόρμητη έκφρασή τους.
· Να προωθήσει την συνεργασία και επικοινωνία μεταξύ των μαθητών αλλά και μεταξύ σχολείου και κοινότητας.
· Να ευαισθητοποιήσει τους γονείς ώστε να υιοθετήσουν συμπεριφορές όπως η καθημερινή ανάγνωση βιβλίων ,επισκέψεις σε βιβλιοθήκες και βιβλιοπωλεία για την επιλογή βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά.
· Να αυξήσει το ενδιαφέρον των μαθητών ως προς την συμμετοχή τους σε δράσεις σχετικές με τα βιβλία, που ενισχύουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους, ευνοούν την συνεργασία και την ευγενή άμιλλα, διευκολύνουν την έκφραση και την δημιουργικότητα και συντελούν στη δημιουργία θετικού κλίματος.
· Να εμπνεύσει τα παιδιά να διερευνήσουν τον υπέροχο κόσμο του βιβλίου και να αντλούν ευχαρίστηση από την ανάγνωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου